Friday 16 September 2016

Pilihan Si Duta Cilik Shaklee

Tengok mami berselfie semalam, diorg pun sibuk nak jgk jadi duta Shaklee. Mami layankan haje.. 😒
.
.
Daily routine, memang akan bagi anak² makan suplemen. Saya mengaku saya tak boleh nak sediakan mereka makanan yg betul² seimbang. Sayur saya tak tanam sendiri. Ayam ikan tak bela sendiri. Boleh beli tapi terjamin ke tiada bahan kimia? Organik pun susah nak dapat tambahan pula agak mahal. Mereka pun ada masanya agak memilih. Sebab tu sebolehnya saya akan pastikan mereka makan suplemen yg secukupnya untuk kebaikan mereka. Apatah lg sekarang byk sgt pencemaran berlaku.
.
.
Masa mula² dulu, saya bagi Mealshakes saje untuk tambah selera makan dan elakkan sembelit tapi sejak Aisy kena kayap, saya tambahkan lagi suplemen yang sesuai dengan mereka untuk boostkan lagi sistem imun. Mintak dijauhkan dari terjadi lagi. Nauzubilahiminzalik..
Seksa tau tgk Aisy menanggung sakit. Nak tido tak boleh, asik merengek je. Tgk anak demam pun x keruan, inikan pula sakit mcmtu.. 😢

So sekarang mereka consume Mealshakes, Vit c chewable, OmegaGuard dan Vitalea for children.

💊 Mealshakes
Mengandungi 19 vitamin dan mineral yang penting.
Nutrisi asas utk tumbesaran.
Kaya kalsium dan rendah GI.

💊 Vita C chewable :
Menguatkan immune system
Membantu penyembuhan luka dgn cepat
Kaya dengan antioksida membantu mengawal kerosakan sel

💊 OmegaGuard
Membantu daya ingatan dan focus bila belajar
DHA perlu untuk fungsi otak lebih sihat

💊 Vitalea for kids
Mengandungi 100% vitamin c, d dan e
Mengandungi calcium, magnesium, zinc dll
.
.
InshaAllah semoga mereka sentiasa sihat, dijauhkan penyakit merbahaya..aamiin..

Jom sama² berikan yang terbaik untuk anak² kita..😉

#hunt2shaklee
#tsunamishaklee
#redahhaje

No comments:

Post a Comment