Saturday 7 June 2014

Vitamin Terbaik Untuk Ibu Mengandung

   بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum...

Entri kali ini saya nak share vitamin terbaik yang saya amalkan semasa mengandung. Ececeh, perasan macam retis plak nak sharing2 ni kan..hihi. Its ok, tak semestinya kena jadi artis baru boleh share kebaikan. Mana tahu, sedikit sebanyak boleh jadi saham akhirat kan? Nak share secara ringkas je. But no worries, ringkas tapi padat. in sha Allah..

Sejujurnya, saya memang amat berpuas hati dengan segala manfaat yang saya perolehi dari set ini. Sebab tu saya rasa lebih elok jika dikongsi bersama. Sharing is loving..~wink

Vitalea

Merupakan multivitamin Shaklee, dicipta pada tahun 1915 oleh pengasas Shaklee Corporation sendiri iaitu Dr Forest C. Shaklee. "Shaklee Vitalized Minerals". Multivitamin ini bukan sahaja semulajadi malahan lengkap dengan asid folik (200 mcg), zat besi dan lain-lain minerals yang penting dan wajib ada dalam sebiji multivitamin.

B Complex

Seharusnya diambil seawal 3 bulan sebelum mengandung sebagai memenuhi keperluan asid folik dalam tubuh wanita. Kandungan asid folik dalam B Complex Shaklee ini ialah 200 mcg, menjadikan gabungan Vitalea dan B Complex sudah mencukupi untuk seorang ibu hamil. Satu lagi keistimewaan B Complex Shaklee ialah ia mengandungi Biotin, antara sumber vitamin B yang mahal.

Vitamin C

Terdapat 2 jenis vitamin C Shaklee, iaitu Sustain Released dan Chewable. Jika awal-awal kehamilan anda mengalami 'morning sickness' saya sarankan anda ambil yang chewable kerana sifatnya yang chewable tu boleh membantu hilangkan loya dan mual pada trimester pertama kehamilan. Dosnya bukan sebiji sehari sebab sebiji chewable C ini hanyalah 100 mg sahaja. Sekurangnya makan 5 biji sehari. Jangan risau, rasanya manis dan sedap.

Apabila masuk trimester kedua, dah hilang 'morning sickness' boleh mulakan makan Sustain Released Vitamin C (lebih cepat diserap). Sebiji vitamin ini mengandungi 500 mg khasiat vitamin C. Bagus untuk perlindungan saraf dan imun ibu hamil dan bayi yang dikandung, inshaALLAH.

Ostematrix

Anda tak suka minum susu? Saya suka minum susu tapi kadang-kadang bila penyakit M (malas) nak bancuh susu, faham2 je la..hee. Tapi, saya akan cari jalan yang mudah untuk dapatkan sumber kalsium yang cukup. Jadi, saya pastikan saya tak missed makan Ostematrix 4 biji setiap hari. Ibu mengandung jangan tinggalkan kalsium ya kerana ia adalah bantuan semasa proses bersalin nanti.

Satu lagi, oleh kerana saya diberi rezeki boleh menyusukan anak tanpa komplikasi sepanjang mengandung, maka Ostematrix ini sangat membantu saya untuk maintain susu badan. Walaupun tak banyak tapi ada dan cukup untuk si abang. Alhamdulillah. Breastmilk is the best!!

ESP

Untuk kekal aktif semasa mengandung pula, saya minum ESP untuk pastikan rahim saya kuat. ESP sebenarnya membantu untuk bayi dalam rahim saya membesar dengan sihat, rahim saya kuat dan saya sendiri ada energy-booster sepanjang kehamilan dengan semulajadi dan selamat.

Saya maintain minum ESP setiap hari sepanjang hamil.


OMEGAGUARD

Di ambil pada trimester kedua. Merupakan minyak ikan terbaik dan penting dalam pembentukan otak bayi. Siapa tak nak anak cerdik kan?. Selain itu, kebaikan untuk ibu pula ialah dapat mengawal kolesterol. NO NO NO..!! Tak mo kolesterol hokeyy! After bersalin nanti, puas pula nak buang segala lemak tepu tersebut.hee..

 
So, ini dia vitamin-vitamin Shaklee yang saya amalkan sepanjang mengandung sampailah sekarang. Istimewanya vitamin-vitamin ini ialah anda boleh amalkan sepanjang masa, tak kira musim hokeyy.. :)




Jadi jika anda memang tercari-cari suplemen terbaik semasa mengandung, lebih2 lagi jika kandungan pertama dan tidak tahu suplemen apa yang perlu di ambil, set ini dapat membantu. Atau jika anda ada kawan atau sedara mara yang mencari suplemen ini, bolehlah share kan info ini.. Ingat tau, sharing is loving.. ;)

Ok, jika nak order bolehlah terus contact saya melalui SMS/WA/TELE di talian +6013-6392285 (Aieda)

*Setiap pembelian dari saya, anda layak menerima konsultasi PERCUMA.


XOXO

Azrin Mohd 846363 012-257 6555 norazrin_mohd@yahoo.com Dazzling.Moms.E.Shoppe COD: Miri - See more at: http://dazzlingmoms.com/#sthash.ywsLdo0c.dpuf
Azrin Mohd 846363 012-257 6555 norazrin_mohd@yahoo.com Dazzling.Moms.E.Shoppe COD: Miri - See more at: http://dazzlingmoms.com/#sthash.ywsLdo0c.dpuf

No comments:

Post a Comment